Zakelijk voip bellen

Alles over voip telefonie voor de zakelijke markt

Voip voor uw bedrijf

Voip voor uw bedrijf

Internetbellen voor bedrijven

Uiteraard heeft u als zakelijk gebruiker meer nodig dan het internet en bellen pakket voor thuis. U wilt doorverbinden, voicemails, meerdere lijnen, keuzemenu’s, wachtmuziek etc…
Grofweg gezegd zijn er twee manier van zakelijk voip bellen:

  • Hosted voip (extern)
  • IPPBX (intern)

H3 Hosted voip of Hosted PBX

PBX staat voor Private Branch eXchange, een telefooncentrale. Met deze manier van VoIP bellen is deze niet meer nodig. Een hosted pbx oplossing is feitelijk een telefooncentrale die niet bij u op kantoor staat of hangt. De telefooncentrale (PBX) waarvan u gebruik maakt, staat in een goed beveiligd datacenter waar voldoende internet aanwezig is en altijd voorzien is van stroom doordat enorme noodaggregaten klaar staan om stroomuitval van het traditionele stroomnetwerk op te vangen.

Om gebruik te kunnen maken van een hosted pbx oplossing heeft u dus een internetverbinding nodig. Een gemiddeld ADSL abonnement volstaat al voor bedrijven tot 15 á 20 medewerkers. Uw voip toestel(len) maken contact via het internet met het VoIP platform. Of u nu het toestel op de zaak aansluit of in uw vakantiehuisje in Spanje; u belt altijd via de hosted pbx! Denkt u hier eens aan wanneer uw bedrijf meerdere vestigingen heeft.

IPPBX of voip telefooncentrale

U kunt er ook voor kiezen om uw voip verkeer intern in uw bedrijf te regelen. Dit kan hardwarematig met een IPPBX centrale of softwarematig met een server en voip software zoals Asterisk of 3CX. Deze oplossing is vaak geschikt voor grote bedrijven met bijvoorbeeld een fulltime systeembeheerder in dienst.